Om skribenten

Göran Hådén är medlem i MP Härnösand.

Inräknat EU-val kommer det dröja till 2030-talet innan vi kommer ha lika långt till nästa val som vi har nu. Just nu är det alltså lättare att fokusera på vilken politik som bäst behövs, utan att behöva oroa sig så mycket för vad som på kort sikt kanske inte är de mest populära förslagen.

Tillsammans med kunskapen om hur bråttom det är att klara den gröna omställningen, så finns ur dessa perspektiv ingen bättre tid än nu att försöka plocka de högre hängande frukterna som måste plockas. Det vill säga de mer kontroversiella av de nödvändiga förslag som vi lovat väljarna i valmanifest att jobba för den här mandatperioden. Det gäller nationellt, internationellt, regionalt och lokalt. Hur påverkar det din MP-avdelning?

Debattera du också!

Ett debattinlägg på #GRÖNT ska vara kort och kärnfullt. Beroende på ämne är 2 000 till 4 000 tecken inklusive blanksteg lagom. Tänk på att ha en tydlig vinkel på den fråga som du vill debattera. Det är redaktionen som avgör vilka artiklar som publiceras.Innehåll från #GRÖNT kan komma att publiceras i en kortad version eller i sin helhet i papperstidningen.

Vill du skicka in ett eget debattinlägg? Läs mer under Debattera på #GRÖNT.

Skicka ditt debattinlägg till gront@mp.se.