1. Följ Miljöpartiet i sociala medier. Matematiken på sociala medier är enkel – ju fler följare du har, desto mer syns du. Det allra enklaste sättet för dig att engagera dig digitalt är att följa Miljöpartiets konton. Leta upp Miljöpartiet på Instagram, Facebook och Twitter och klicka på följ. Gör gärna samma sak med våra språkrör och ministrar.

2. Gilla, kommentera och dela. Något som ökar Miljöpartiets synlighet ännu mer är när partiet får många så kallade interaktioner på sina inlägg i sociala medier. Allt från gilla/hjärta till kommentarer och delningar hjälper. Så nästa gång du ser ett inlägg från Miljöpartiet som du håller med om, lämna en “lajk” eller en kommentar.

3. Skaffa ett konto på Engagera dig. För att inte missa allt spännande som är på gång i Miljöpartiet behöver du ha ett konto på vår medlemssajt Engagera dig. Här får du senaste nytt från partiet och kan också diskutera politik med andra medlemmar. Om du inte redan har ett konto på Engagera dig – skapa ett i dag!

4. Gå med i Gröna nätsupportrar. Det blir lättare och roligare när fler gör det tillsammans. Därför finns Gröna nätsupportrar, Miljöpartiets Facebookgrupp för dig som vill engagera dig lite extra i debatten på nätet. Här får du tips om inlägg i sociala medier där fler gröna röster behövs och du kan också själv tipsa andra om var de gröna nätsupportrarna kan göra nytta för stunden.

5. Ta debatten på nätet. För många av oss kan det kännas lite jobbigt att ge sig in och diskutera politik i sociala medier, men om du känner dig hugad kan det göra stor skillnad om just du vågar säga ditt. Och även om du inte känner dig bekväm med att skriva egna inlägg så är du ett stor stöd för andra om du trycker på gilla när du ser att någon annan skrivit ett grönt inlägg i en debatt i ditt flöde. Tillsammans syns vi mer!