Om Engagera dig

Engagera dig är Miljöpartiets medlemssajt som du hittar på engagera.mp.se.

På sajten kan du läsa allt om hur du registrerar dig och kopplar ditt konto till ditt medlemskap för att kunna ta del av allt innehåll. Sajten finns också som app till mobilen om du har Iphone, du hittar den i Appstore.

1NYHETER. Här hittar du senaste nytt om vad som händer i rikspolitiken. På Engagera dig publicerar vi information från riksorganisationen och nyheter från regeringen, ofta innan du kan läsa det i andra nyhetsmedier. Här beskriver vi vad som händer ur ett grönt perspektiv, förklarar Miljöpartiets vinkel och tipsar om vad du kan dela i sociala medier så att fler nås av gröna nyheter och grön politik.

2 MEDLEMSDISKUSSION. Vill du diskutera politik med andra gröna? Har du åsikter om vilka frågor Miljöpartiet borde driva? Har du förslag på ny politik? Det är i medlemsdiskussionen på Engagera dig du bäst för fram dina tankar och får diskutera med andra miljöpartister. Alla medlemmar är välkomna – ju fler, desto bättre och bredare diskussioner.

3

KUNSKAPSBANKEN. Om du funderar över vad Miljöpartiet tycker i en särskild fråga eller om du vill lära dig mer om Miljöpartiets politik är Kunskapsbanken på Engagera dig rätt plats. Här hittar du bland annat Så tycker vi – en grundlig genomgång av partiets politik. För den riktigt nördige finns PM och rapporter i många olika frågor att grotta ner sig i.

4 DIGITALA TRÄFFAR. Varje vecka bjuds alla medlemmar in till en digital träff med en rikspolitiker eller annan spännande person. Här får du möjlighet att lyssna på och samtala med till exempel våra språkrör, vår partisekreterare och experter på olika områden. Inbjudan kommer varje vecka i nyhetsflödet på Engagera dig.

5

LOKALT. Missa inte att flera region- och lokalavdelningar också använder Engagera dig för att kommunicera med dig som medlem. I dina inställningar kan du själv välja vilken typ av nyheter du vill ha och från vem. Följ din avdelning så får du veta när det händer något spännande just där.