Om Engagera dig

Engagera dig är Miljöpartiets medlemssajt som du hittar på engagera.mp.se.

På sajten kan du läsa allt om hur du registrerar dig och kopplar ditt konto till ditt medlemskap för att kunna ta del av allt innehåll. Sajten finns också som app till mobilen om du har Iphone, du hittar den i Appstore.

1NYHETER. Här hittar du senaste nytt om vad som händer i rikspolitiken. På Engagera dig publicerar vi information från riksorganisationen och nyheter från regering och riksdag, ofta innan du kan läsa det i andra nyhetsmedier. Här beskriver vi vad som händer ur ett grönt perspektiv, förklarar Miljöpartiets vinkel och tipsar om vad du kan dela i sociala medier för att se till att fler nås av gröna nyheter och grön politik.

2 MEDLEMSDISKUSSION. Vill du diskutera politik med andra gröna? Har du åsikter om vilka frågor Miljöpartiet borde driva? Har du förslag på ny politik? Det är i medlemsdiskussionen på Engagera dig du bäst för fram dina tankar och får stöta och blöta dem med andra miljöpartister. Alla medlemmar är välkomna – ju fler, desto bättre och bredare diskussioner.

3 KUNSKAPSBANKEN. Om du funderar över vad Miljöpartiet tycker i en särskild fråga eller om du vill lära dig mer om Miljöpartiets politik är Kunskapsbanken på Engagera dig rätt plats. Här hittar du bland annat Så tycker vi – en grundlig genomgång av partiets politik. För den riktigt nördige finns PM och rapporter i många olika frågor att grotta ner sig i.

4 UTBILDNING. Alla utbildningar som Miljöpartiet tar fram läggs på Engagera dig. De allra flesta kan du göra på egen hand, eller så kan du samla ett gäng partikompisar och nyfikna gröna och gå en utbildning tillsammans. Miljö och klimat, migration och etablering, att brinna utan att brinna upp och medlemsvärvning är bara några av alla de utbildningar som finns att ta del av. Allt material finns digitalt.

5 LOKALT. Missa inte att flera region- och lokalavdelningar också använder Engagera dig för att kommunicera med dig som är medlem. I dina inställningar kan du själv välja vilken typ av nyheter du vill ha och från vem. Följ din avdelning så att du får veta när det händer något spännande just där.