1. Stötta varandra! Skicka ett sms eller ring till någon för att berätta hur bra hon var. Politik är en lagsport. Vi som har jobbat inom politiken vet att det ofta känns ensamt. Du behöver själv fatta beslut och göra mediainsatser utan att det finns tid att diskutera med andra. Vi behöver därför stötta och hjälpa varandra. Det kostar så lite men betyder så mycket.

2. Mean and Green! Raka och tydliga budskap. Ta ingen skit! Det är en tuff värld därute. Vi behöver tala så att människor lyssnar och får respekt. Går motståndarna för långt ska du säga ifrån. Acceptera aldrig hån och slag under bältet.

3. Välj tydliga frågor! Delta i den dagliga debatten med frågor som är på riktigt och berör många.

4. Ljug inte! Förtroende är det viktigaste kapital vi har att bygga och förvalta. Det är också det lättaste som finns att rasera. Att hålla dig till sanningen gör dig starkare och bygger förtroende.

5. Bygg en lärande organisation! Vi har gjort många bra insatser genom åren. En lärande organisation bygger för framtiden och når längre, istället för att behöva uppfinna hjulet på nytt varje gång.